30 Day Writing Challenge #2

Ik moet jullie in dit artikel iets vertellen over wat iemand ooit tegen mij, over mij heeft gezegd, dat ik nooit meer ben vergeten en dat ik waardeer. Waarom is dat zo moeilijk mensen? Om iets te hebben over jezelf waar je trots op mag zijn… Waarom zijn we zo bescheiden. Slaan we ieder compliment met af met een: “Niet.” of een: “Nee, dat heb ik al heel lang.” Tenminste de meeste mensen doen dat. Waaronder ik dus ook.

Ik vind het zo moeilijk om complimenten te accepteren. Ik vind ze ongemakkelijk, ze laten me blozen en dan kijk ik gauw de andere kant op of praat het de grond in omdat ik er dan makkelijker mee kan dealen. Maar wordt daardoor het leven leuker? Nee. En dat heb ik aan mijzelf te danken. Daarom is het voor mij ook wel belangrijk om dit artikel te schrijven. Ook al gaat het om iets heel kleins dat ooit tegen mij gezegd is, ik ben er wel trots op en dat mag ook. Ik moet echt beter leren omgaan met complimenten.

pand-vanderlinden

Het compliment wat ooit is gemaakt naar mij wat altijd is blijven hangen en waar ik iedere dag (ja, echt iedere dag) aan denk. Meestal als ik mijn tanden aan het poetsen ben. Het klinkt misschien heel stom maar ooit heeft een tandarts-assistente gezegd dat ik zulke mooie witte tanden had. Sindsdien ben ik ontzettend zuinig op mijn gebit. Als klein kind was dit zo een leuk compliment om te krijgen. Ik was er zo trots op!

Dat was een kort stukje, maar heel belangrijk voor mij. Heb jij een compliment dat heel belangrijk is voor jou? Laat het me weten in een reactie.

Liefs,
Hanneke

Geef een reactie

