Behind the blogscenes #1

Vanaf deze week heb ik besloten om een soort ‘behind the scenes’ te doen. Of ik dit wekelijks ga doen of maandelijks is nog even bekijken. Maar het zal hoogstwaarschijnlijk een terugkerend artikel worden op mijn blog.

Laten we blokjes-bouwen-150x150-150x150gewoon bij maandag beginnen. Afgelopen maandag zijn wij samen met de 2e jaars pabo-studenten begonnen met het maken van Kennisclips. We werden ingedeeld in groepjes van 3 en kregen een onderwerp aangewezen. Mijn groepje kreeg het onderwerp Ruimtelijk tellen. Dat is het onder andere het tellen van die mooie gele blokjes, ken je ze nog? We waren erg trots op het eind-resultaat, er ging veel tijd inzitten (vooral omdat ik bij het inspreken steeds in de lach schoot samen met mijn groepsgenootjes), maar we hebben er iets moois van gemaakt.

Dinsdag mocht ik weer stage lopen in groep 4. Het was een drukke dag, maar we hebben alles goed gered. Ik heb de rapporten uitgeprint en gecontroleerd. Daarnaast de kinderen nog beter leren kennen. Het was pas de derde keer dat ik er was en ik heb 27! leerlingen.

Woensdag werd er een voorleeswedstrijd gehouden bij ons op school voor alle eerste jaars. Iedere klas moest minstens drie personen opgeven die mee zouden doen. We wisten allemaal zeker dat 1 jongen zou winnen dus hebben ik en een ander meisje ons aangemeld met het idee: ‘Als het dan toch moet en hij wint, dan maakt het niet uit..’ Maar toen gebeurde het: Ik won… Dat betekende dat ik moest voorlezen uit mijn gekozen boek: De Gruwelijke Generaal, voor alle eerste jaars van onze school samen met 5 anderen en dat daar een winnaar uit gekozen zou worden.

16602542_1555938324423858_8633558620590574815_o

Voor de finale werd er een Masterclass lezen gegeven door Anke Kranendonk , ze is een ontzettend leuke en lieve kinderboekenschrijfster. Ze gaf ontzettend veel goede en bruikbare tips die ik meteen kon gebruiken voor de finale. Toen kwam de finale. Ik moest de spits afbijten. In de jury zat een derde jaars student, een voorleesmevrouw van de bibliotheek en Anna Woltz, kinderboekenschrijfster, bekend van o.a. Gips. Maar ik wist al dat ik niet zou winnen, dat zou een meisje uit een andere klas doen omdat ze al zo óntzettend goed had voorgelezen tijdens de Masterclass. Het was duidelijk. De verhalen die werden voorgelezen waren super leuk. De uitslag liet lang op zich wachten, maar het meisje waarvan ik dacht dat zou winnen won. VERDIEND!! Maar het was een ontzettend leuke morgen/middag.
’s Avonds had ik Hogeschool Taal toets. Deze heb ik dik gehaald met 95% voor werkwoord spelling en samen met de andere onderdelen gemiddeld 87%.
Hierna ben ik samen met een hele goede vriendin van mij op de trein gestapt naar Arnhem. We zijn eerst wezen eten bij Happy Italy en daarna zijn we naar Ladies Night – Fifty Shades Darker geweest. Het was ontzettend leuk en super gezellig!

Donderdag een lange dag op school hierna op de trein gestapt naar Nijmegen. Helaas duurde de reis wat langer omdat de trein die we moesten hebben niet reed. Toen hebben we maar ergens een McDonalds gezocht en daar even wat gegeten want het was 17.00 en we hadden honger. Maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Heb een interessante en gezellige avond gehad.

Gelukkig was vrijdag niet zo’n lange dag. We moesten 3 andere kennisclips die maandag gemaakt waren beoordelen. Dat hebben we gedaan. Toen hebben we aan de hand van 3 ontvangen feedback formulieren een kort reflectie verslag geschreven, toen nog een enquête ingevuld en toen konden we gaan. Ik ben naar de stad geweest want er was een geweldige actie van Geef mij maar een boek. Het boek Achtstegroepers huilen niet van Jacques Vriens werd aangeboden voor maar €2,- OP = OP. Dus ik heb 3 exemplaren gekocht, 1 voor mij, 1 voor mama en 1 voor een vriendin van mij. Toen ik aan de kassa stond bleek dat de volgende dag (zaterdag) de schrijver in de winkel zou zijn om wat te vertellen en de boeken te signeren. Die kans zou ik niet laten schieten!
’s Avonds heb ik opgepast op mijn neefjes en mijn nichtje.

Zaterdag had ik een dagje vrij van mijn werk en dat kwam dus goed uit omdat Jacques Vriens in de winkel zou zijn! Samen met de vriendin waarvoor ik het boek heb gekocht naar Doetinchem gereden om onze boeken te laten signeren EN ik mocht met hem op de foto!img_0293

Het was super leuk! Hierna heb ik nog samen met mijn team een volleybalwedstrijd gespeeld tegen Pannerden. We hebben 3-1 gewonnen, verdiend!

Vandaag, zondag, hebben we de verjaardagen van mijn stiefbroertjes en mijn zusje gevierd. Het was heel gezellig en druk. Het is altijd weer leuk om iedereen te zien, want zo vaak zien we ze niet. Dus als jullie dit lezen: Super leuk jullie weer gezien en gesproken te hebben allemaal!!

Dit was mijn week in een notendop! Volgende week doe ik dit dus waarschijnlijk weer, maar dan ga ik onthouden dat ik iets meer foto’s ga maken :).

Liefs,
Hanneke

4 gedachtes over “Behind the blogscenes #1

Geef een reactie

