Hug a Bear Day

Nee, geen zorgen, het gaat niet om de beren in bijvoorbeeld Canada die aan de rand van de rivier naar zalm staan te graaien om op te eten. Als je er zo één zou knuffelen.. Dan kan het weleens heel slecht met je aflopen. En dat willen we liever niet! Het gaat gewoon om onze knuffelmaatjes die bij ons in bed lagen en ervoor zorgden dat de monsters in onze kast en onder ons bed bleven. Ze gaven ons gewoon een veilig gevoel.

teddy-1113027_1280

Geschiedenis

Volgens archeologische vondsten, gaat de geschiedenis van knuffeldieren terug tot zelfs in het Oude Egypte. Maar wat we in ieder geval zeker weten is dat de knuffels zoals we ze nu kennen zijn ontworpen en uitgebracht rond de jaren 1830. De ‘Teddy Bear’ kwam in 1902. Het verhaal gaat dat de Amerikaanse President Theodore Roosevelt (ook wel Teddy genoemd) weigerde een baby beer af te schieten toen ze aan het jagen waren. Applaus voor Teddy!!

t-roosevelt-teddy-bear-granger
Clifford K. Berryman

Sinds die dag worden kleine kinderen, meestal pasgeborene, verrast met een Teddybeer. De naam Teddybeer komt dus van de Amerikaanse President ‘Teddy’ Roosevelt.

Tegenwoordig worden er elke jaar meer dan miljoenen knuffelberen geproduceerd. In bijna elke maat en kleur, met kleertjes of andere versiersels. Je kunt het je zo gek niet bedenken of het bestaat!

Hoe vier je Hug a Bear Day?

img_0207
Mijn schatjes! De linker stond altijd op mijn kast (knuffelde niet zo lekker). De rechter heb ik sinds ik geboren ben en die heeft ook heel wat operaties moeten ondergaan…

Heel simpel! Een klein kind kan de was doen:
Knuffel je Teddybeer! Heb je er geen? Zorg dat je er 1 vind of krijgt! Dat kan op de volgende manieren:

Manier 1:
Ben je creatief met het internet? En opzoek naar een nieuwe teddybeer? Struin webwinkel na webwinkel af tot je jouw teddybeer heeft gevonden!

Manier 2:
Beernap een beer van je zusje, broertje, vriend of vriendin! Het maakt niet uit, zorg dat je er 1 krijgt!

Manier 3:
Ben je heel creatief onderbouwt? Maak er zelf 1! Op internet staan zat leuke patroontjes om er 1 te naaien, te breien en te haken. Zo wees creatief!

Veel plezier op Hug a Bear Day! Heb jij je beer ook een knuffel gegeven? Laat een leuke reactie achter hieronder zodat ik kan genieten van jullie verhalen. Die van mij krijgen zeker een knuffel, al moet ik ze onder het stof vandaan trekken!

Liefs,
Hanneke

Facebook, Twitter, Instagram

Een gedachte over “Hug a Bear Day

  1. Wat leuk Hanneke, ik heb ook nog beren van vroeger. Die zijn al zo’n 60 jaar oud nu. Als ik vanavond naar boven ga, zal ik ze knuffelen. Ik heb nog een mooi boek voor jou met beren. Je naam staat er al heel lang in.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

