Studeren, werken, hobby’s en bloggen, gaat dat samen?

Ik kreeg een tijdje geleden te horen dat ik een behoorlijk druk leven heb… En ik geef toe dat dat zeker zo is, maar ik ben gelukkig in mijn turbulente leven, ook al heb ik zo af en toe mijn dagen dat ik gewoon ontzettend moe ben.
Maar dan krijg ik de vraag hoe ik alles kan combineren: ‘Hoe krijg je het voor elkaar?’

Blogplanning

Jazeker, hard nodig! Ik heb van de HEMA een klembord met een weekplanner voor op mijn bureau. Hierop schrijf ik wanneer ik een post wil schrijven en de deadline van deze post. In mijn agenda (ik gebruik gewoon schoolagenda van de HEMA) schrijf ik wanneer ik school heb, wanneer ik aan school wil werken, wanneer ik moet werken en alle andere afspraken zodat ik kan zien wanneer ik ruimte heb om mijn laptop erbij te pakken om mijn blogpost te schrijven.

Soms komt het voor dat ik een tijdje geen post heb geschreven. Voor mij is dat geen ramp, absoluut niet, omdat ik lekker blog voor mijzelf. Maar ik vind het wel prettig om met enige regelmaat te updaten, laten we zeggen minstens 1 keer per week.

Feestdagen en andere bijzondere gebeurtenissen

Omdat ik meestal de post de avond van te voren schrijf (soms komt het voor dat ik heel enthousiast ben, en hem al 2 dagen van te voren schrijf), hoef ik niet vooruit te plannen met wat er aan zit te komen zoals Kerst. Ik heb niet de behoefte om daar nu al over na te denken. Omdat ik persoonlijk blog is dat ook helemaal niet nodig. Bloggers die een website runnen over DIY’s of over Lifestyle zijn net als de meeste winkels rond deze tijd al bezig met de kerstinrichting. Niet dat ze perse hun blog al zo inrichten, maar ze hebben meestal de artikelen voor dan al bedacht en soms al klaar.

christmas-bauble-15738_1280

Waarom ik dat niet doe

Bloggen is voor mij een leuke bezigheid. Het is niet mijn baan. Ik vind het gewoon onwijs leuk om af en toe eens wat van mij te laten horen. Mensen die websites runnen voor hun inkomen, denk aan Mascha Feoktistova van BeautyGloss of Vera van VeraCamilla zullen dat zeker nodig hebben.

Ik schrijf mijn blogartikelen lekker in de luie stoel op mijn kamer of in de woonkamer met een kop thee en wat lekkers en tot nu toe gaat dat prima!

Heb jij een blog? Hoe plan jij je artikelen in? Of doe je daar net als ik niet echt aan? Laat een reactie achter hieronder en vergeet me ook zeker niet te volgen op facebooktwitter en instagram :).

Liefs,
Hanneke

Geef een reactie

