Wie of wat vind ik zielig?

Ik trok vandaag weer een kaart uit de openhartig box. De volgende vraag kwam eruit:

Wie of wat vindt ik zielig?

Dat is een lastige vraag, want ik ga niet zomaar een persoon die ik ‘zielig’ vind open en bloot op internet gooien. Dus heb ik gezocht naar iets anders dat ik zielig vind. En ik heb gekozen voor een film.

The Boy in the Striped Pajamas

674_boyinthestripedpajamasthe_catalog_poster_approved

Het boek is ook echt geweldig mooi, ik moest bij beide echt huilen aan het einde. Ik ga nu natuurlijk niet vertellen hoe het precies gaat, maar ik kan jullie wel vertellen waar het over gaat.

De jongen in de gestreepte pyjama begint in Berlijn in 1943. Als de negenjarige Bruno op een dag uit school komt, zijn al zijn spullen in kratten gepakt. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Op een van zijn ontdekkingstochten ontmoet Bruno een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van die van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft… (bron: bol.com)

Het is een zeer aangrijpend verhaal met een heftig einde. Zeker de moeite waard!

Geef een reactie

